Podnikání

Začněte i s minimem

Nadchli jste se pro něco, ale nemáte dostatečné zkušenosti, prostory, ani příliš velké finanční úspory? Navíc ten strach, že to nevyjde – ten je opravdu svazující.
Přestaňte myslet na to, proč byste neměli uspět a jednoduše do toho jděte i s rizikem – to je tu ostatně vždy. V začátcích to pravděpodobně nebude vůbec jednoduché, možná se taky budete muset v některých věcech uskromnit a zvládnout dost stresových situací – ale co ta myšlenka, že to nakonec vše vyjde kompletně podle vašich představ? Líbí? Jízda právě začíná!
 Startup podnikání
Na co myslet nejdříve
Přesto, že vás něco uchvátilo natolik, že vám v hlavě bliká myšlenka v tomto směru podnikat, zkuste ještě popřemýšlet a nejednat příliš impulzivně.
Ano, nerozhodnost nás většinou daleko nedostane, ale trocha rozvážnosti v úplném začátku nám naopak později může spoustu času ušetřit.
Položte si pár otázek. Je můj produkt něčím výjimečný? Jedná se o věc, kterou jsem zatím zahlédla jen v zahraničí, ale u nás ne? A v nejlepším případě…. Napadlo mě něco, co ještě nikdo nedělá, co je zcela nové a originální? Pokud jste si alespoň na jednu z těchto otázek odpověděli „ANO“, máte velkou výhodu do začátku a pravděpodobně i větší šanci na produkt/službu, za který vám zákazníci/klienti později utrhají ruce.
V případě, že ničím extra specifický není, ale přesto jste si jisti, že stojí za to, nevzdávejte to – s úsilím a vytrvalostí máte stejnou šanci to dokázat.
 Brzy uspějete
Vyrábět, či “jen” prodávat
Dejme tomu, že záměrem je dostat se na trh s produktem, výrobkem, nikoli službou. Ujasněte si, zda ho budete sami i vyrábět, nebo to přenecháte na základě vašeho “know-how” zkušenějším a následně jej budete prodávat.
Co si budeme povídat, v případě, že je vaším cílem přírodní kosmetika nebo třeba korálkové šperky, s trochou nadšení, znalostí, případně pár kurzy či certifikáty, to bude docela dobře uskutečnitelné. Co když jste se ale rozhodli pro novou značku krmiva pro psy? Bez potřebné techniky, která je velkým finančním nákladem navíc, jste prakticky bez šance.
Nebojte se tedy ani svěřit uskutečnění svého nápadu někomu dalšímu. Vybírejte věrohodného, zkušeného, certifikovaného výrobce a buďte celou dobu součástí toho všeho. Ptejte se i na zdánlivě zbytečné otázky, konzultujte každý krok, nemějte strach vyjádřit nesouhlas – to vše vás přibližuje k cíli.
 
V mezičase…
Nezahálejte ani mezitím, co už jsou vyráběny prvotní prototypy vašeho rodícího se produktu.
Pokud jste se dostali do tohoto kroku a stále ještě nemáte název značky, je nejvyšší čas!
Myslete na to, aby byl snadno vybavitelný a zapamatovatelný. Neméně důležitá je jeho snadná výslovnost – poslední co chcete je, aby ani vlastní zákazníci neuměli vyslovit, kdeže to vlastně koupili ten úžasný produkt. Název by ale neměl ani vyvolávat nechtěné asociace a zvažte také to, či vás v budoucnu při případném rozšíření sortimentu nebude omezovat. Máte to? Tak teď už jen zkontrolovat, zda je volná internetová doména.
 
Gratuluji, máte skvěle našlápnuto. Nebrzděte a zanedlouho “sklidíte první ovoce”!