Jak se stát lepším zaměstnavatelem? Poradíme vám
Vybírejte pečlivě
Pokud jste od počátku součástí společnosti, byli jste svědky, jak vznikla a pomalu se rozvíjela, pravděpodobně znáte zaměstnance a mohli jste si je pečlivě vybrat, což je dobře. Ovšem pokud jste se stali součástí vedení v rozjeté a fungující firmě, bude vám nějaký čas trvat, než poznáte firemní kulturu a lidi, kteří jsou součástí této společnosti. Přesto je důležité mít na vedoucích pozicích spolehlivé lidi, kterým můžete svěřit úkol, aniž byste se báli, jestli ho zvládnou, a aniž byste museli každý den kontrolovat, jakou (pokud vůbec nějakou) část splnili.
Nastavte jasná pravidla
Zezačátku bedlivě sledujte pracovní nasazení svých podřízených. Přihlížejte i k jejich jednání s klienty, pozorujte reakce a jejich přístup k novým úkolům. Vymezte si nějaký čas a potom převezměte řízení pevně do svých rukou. Svolejte klidně neformální poradu a jasně sdělte svým podřízeným své cíle. Pokud se firma sotva drží nad vodou, sdělte jim, že potřebujete změnit principy fungování, aby se měli všichni lépe. Když vyděláte více peněz, odměnu dostanou i zaměstnanci, protože budou mít jisté pracovní místo i každoměsíční mzdu. Můžete je motivovat finanční odměnou za splněné úkoly či bezchybnost jejich práce. Pokud se vám nelíbí, že chodí často kouřit, vymezte každému určitý počet pětiminutových pauz, který nesmí překročit, jinak jim sáhnete na prémie.
Pokud využívají služební automobil k soukromým účelům příliš, zaveďte sledování vozidel . Ale buďte důslední a féroví. Nejprve jim řekněte, co se vám nelíbí a domluvte se s nimi na zlepšení a pokud to nepomůže, zvolte přiměřenou sankci.
Mluvte s lidmi
Abyste získali jejich důvěru a vaše firma mohla fungovat, musíte se zaměstnanci komunikovat. Dejte každému z nich možnost se vyjádřit k fungování společnosti. Zeptejte se na jejich názor, co by se podle nich mohlo zlepšit. Většinou díky jejich praxi získáte lepší pohled na daný problém. Přeci jen nemůžete znát všechno. Poznatky vašich lidí si pečlivě zapisujte a scházejte se pravidelně.
Před každou schůzkou nahlédněte do složky a zjistěte, jestli se něco od minulého setkání zlepšilo či ne. Takovýmto způsobem fungují lékaři, psychologové i terapeuti a mají ohromnou úspěšnost. Tak vzhůru do toho.